Pašreiz esat atvēruši iepriekšējo lapas versiju - un tāpēc informācija var būt novecojusi. Ieteicams skatīt jauno lapas versiju: www.cesis.lv.

    
              LV    RUS    ENG    GER    Piektdiena, 2019.gada 19.jūlijs   Vārda dienu svin: Jautrīte, Kamila, Digna
  
 Par Cēsu novadu
 Pašvaldība
 Tūrisms
 Sociālā palīdzība
 Kultūra
 Izglītība
 Sports
 Uzņēmējdarbība

















Top.LV

Latvijas Reitingi







2009.gada 4.marts  


Cēsu skolēni cīņā par Zaļāko klasi

„Zaļākā klase” konkursa dalībnieki ar lielu izdomu radošajā uzdevumā plānoja Zaļajā dienā paveicamos varoņdarbus! Talkas, apzaļumošanas darbi, koncerti un erudīcijas konkursi – to visu skolēni ir gatavi paveikt apkārtējās vides labā!

 

2008./2009. mācību gadā 836 klases no 254 skolām trijās konkursa kārtās sacenšas par titulu „Zaļākā klase”, ko organizē Latvijas Dabas fonds sadarbībā ar Swedbank. Šobrīd ir izvērtēta konkursa otrā kārta un līderu pulkam piepulcējušās vairākas jaunas klases.

 

Tāpat kā konkursa pirmajā kārtā skolēni atbildēja uz dažādiem jautājumiem par dabu, vides aizsardzību un ilgtspējīgu attīstību. Otrās kārtas radošajā uzdevumā skolēniem bija jāpastāsta par savām idejām kā skolu padarīt „zaļāku” vienas dienas laikā.

 

1.–4. klašu skolēnu grupā visvairāk pareizu atbilžu bija uz jautājumu par Latvijas nacionālo augu. 5.–8. klašu grupā vislabāk veicās ar jautājumu par rajona uzvarētāju Latvijas Augu vēstniecības vēlēšanās 2007. gadā. Par vienu no interesantākajiem un apjomīgākajiem jautājumiem šajā klašu grupā izvērtās jautājums „Nosauciet vismaz piecus veidus kā savās mājās un skolā var ietaupīt elektroenerģiju. Cik kwh elektroenerģijas kopš septembra viena mēneša laikā ietaupīja pirmā Swedbank Zaļā filiāleZaļā Swedbank filiāle jeb filiāle „Reval” kopš septembra ir ievērojusi LDF speciālistu īpaši izstrādātos ieteikumus un sasniedza ievērojamus rezultātus resursu taupīšanā!

Daudzas klases jautājumam par elektroenerģijas taupīšanu pievērsās ar lielu centību un sniedza vairāk nekā piecus padomus. Kopā šī jautājuma ietvaros tika iesūtīti vairāk nekā 100 dažādi ieteikumi kā ietaupīt elektroenerģiju. Visbiežāk minētie bija energoefektīvu elektropreču un spuldzīšu lietošana un gaismas izslēgšana, izejot no telpām vai ēkām. Savukārt 9.–12. klašu grupā skolēni visprecīzāk zināja, kas ir ūdenstilpņu eitrofikācija un "ekoloģiskā pēda".

 

Radošajos darbos skolēni minēja gan pašu spēkiem paveicamas idejas, gan tādas, kas prasa skolas vadības iesaistīšanos un papildus finanšu līdzekļus. Vislabprātāk skolēni Zaļajā dienā vēlētos darīt to, ko daudzi jau līdz šim ir darījuši – piedalītos apkārtnes sakopšanas talkās, kas pēc pirmās kārtas darbu izvērtēšanas, bija populārākais zaļais darbs, ko veikuši skolēni. Daudzi skolēni pavasaros iesaistās skolas apzaļumošanas darbos – stāda puķes, krūmus un kokus. Šos darbus skolēni arī gribētu turpināt, bet tie, kas to nav darījuši – iesaistīties šādā pasākumā. Arī skolas iekštelpu apzaļumošana daudzos skolēnu darbos ir viens no primāri veicamajiem darbiem.

 

Vēl šajā dienā skolēni gribētu gatavot un izlikt putnu būrīšus, vākt makulatūru, piedalīties dažādās radošās aktivitātēs – zīmēt, gatavot plakātus, rakstīt dzeju un lugas par zaļo dzīvesveidu, šūt auduma maisiņus, rīkot un piedalīties erudīcijas konkursos par vidi un dabu. Pēc padarītajiem darbiem skolēni vēlētos iestiprināties ar videi draudzīgām pusdienām. No darbiem, kas atkarīgi no skolu pieejamiem resursiem un citām iespējām, skolēni visbiežāk min vēlmi ierīkot dalītos atkritumu konteinerus un skolas spuldzīšu nomaiņu pret energoefektīvām spuldzītēm.

 

Daļa skolēnu Zaļo dienu uztvēra burtiski un ieteica šajā dienā nākt uz skolu zaļas krāsas drēbēs, taču tikai daži pieminēja, ka tām būtu jābūt arī videi draudzīgām. Daudzi piedāvāja nokrāsot skolas sienas vai mēbeles zaļā krāsā. Te gan jāpiebilst, ka netika pieminēts, ka ir svarīgi, lai arī krāsas būtu videi draudzīgas.

 

Kopā tika aprakstītas ļoti daudz dažādas idejas kā ikdienā padarīt skolu zaļāku. Konkursa veidotāji ir priecīgi, ka skolēniem ir tik daudz zaļo domu, ko viņi ir gatavi realizēt un jau īsteno tās savās skolās. Gandarījums ir arī par to, ka skolēni ir ļoti labi informēti un ir pacentušies atrast tik daudzus dažādu resursu taupīšanas veidus. Šā brīža situācijā tas ir aktuāli ne tikai dēļ ietekmes uz vidi, bet arī dēļ iespējām ietaupīt pašu mājās. Arī trešajā kārtā 5.-8. klašu grupā būs jautājums par resursu taupīšanu – šoreiz par ūdens taupīšanu skolā un mājās.

 

Otrajā kārtā labāk veicās šādām klasēm (klases sakārotas alfabēta secībā):

 

1. –4. klašu grupa

Balvu pamatskolas 4.a. klase

Brāļu Skrindu Atašienes vidusskolas 3. klase

Dobeles 1. vidusskolas 3.a. klase

Edgara Kauliņa Lielvārdes vidusskolas 4.b. klase

Iecavas internātpamatskolas 4.c. klase

Iļģuciema vidusskolas 2.b. klase

Jaunsilavas pamatskolas 3. klase

Jaunsilavas pamatskolas 4. klase

Krotes Kronvalda Ata pamatskolas 4. klase

Kuldīgas pilsētas Alternatīvās sākumskolas 4.b. klase

Kurzemītes pamatskolas 5/7. klase

Kurzemītes pamatskolas 6/8. klase

Liepājas Ezerkrasta sākumskolas 2.a. klase

Padures pamatskolas 4. klase

Pāles pamatskolas 3. klase

Palsmanes pamatskolas 1. klase

Priekuļu vidusskolas 3.b. klase

Rīgas 6. vidusskolas 3.a. klase

Rīgas Centra sākumskolas 2.b. klase

Subates pamatskolas 3. klase

Variņu pamatskolas 3. klase

Vecpils pamatskolas 3/4. klase

Zaķumuižas pamatskolas 2. klase

 

5.–8. klašu grupa

2. Mežvidu pamatskolas 6/7. klase

Aglonas internātvidusskolas 7. klase

Alojas Ausekļa vidusskolas 5. klase

Cēsu pilsētas Pastariņa pamatskolas 5.a. klase

Cieceres internātpamatskolas 5.b. klase

Cieceres internātpamatskolas 6.a. klase

Daugmales pamatskolas 6. klase

Dobeles 1. vidusskolas 6.a. klase

Dzelzavas pamatskolas 7. klase

Engures vidusskolas 7.a. klase

Jēkabpils pamatskolas 6.b. klase

Jumpravas vidusskolas 6. klase

Korģenes pamatskolas 5/6. klase

Krāslavas pamatskolas 8.a. klase

Lazdonas pamatskolas 7. klase

Nīgrandes pamatskolas 7/9. klase

Ogresgala pamatskolas 8. klase

Padures pamatskolas 7. klase

Preiļu 1. pamatskolas 7.a. klase

Rencēnu pamatskolas 5. klase

Saldus pilsētas 2. vidusskolas 7.b. klase

Šķēdes sākumskolas 5. klase

Tārgales pamatskolas 8. klase

Vilces pamatskolas 5. klase

Žīguru pamatskolas Vides pulciņš

 

9.–12. klašu grupa

Alojas Ausekļa vidusskolas 10. klase

Ances pamatskolas 9. klase

Andrupenes pamatskolas 9.a. klase

Briežuciema pamatskolas 9. klase

Bulduru Dārzkopības vidusskolas 12.a. klase

Cēsu Valsts ģimnāzijas 10.c. klase

Dobeles Valsts ģimnāzijas 11.a1. klase

Dundagas vidusskolas 11.b. klase

Irlavas vidusskolas 10. klase

Irlavas vidusskolas 11. klase

Krimuldas vidusskolas 9.a. klase

Liepājas 31. arodvidusskolas 1. kurss

Līvānu 1.vidusskolas 9.c. klase

Priekuļu vidusskolas 11.a. klase

Rēzeknes poļu vidusskolas 9.a. klase

Rēzeknes poļu vidusskolas 9.b. klase

Rīgas Valsts tehnikuma B1 kurss

Salacgrīvas vidusskolas 9.b. klase

Tukuma E. Birznieka-Upīša 1.pamatskolas 9.a. klase

Valdemārpils vidusskolas 9.a. klase

Viļānu vidusskolas 12.a. klase

 

Uzvarētāji un Zaļākās klases titula ieguvēji kļūs zināmi pēc nākamās konkursa kārtas rezultātu apkopošanas. Konkursa rīkotāji izsaka pateicību visiem skolēniem par dalību, pauž gandarījumu par tik lielu skolēnu atsaucību un vēlmi redzēt sev apkārt labāku pasauli.

 

Projekta vadītāja

Zaiga Pulkstene

Mazcenu aleja 3, Jaunmārupe, LV2166

tālr. 67830996

e-pasts: zaiga.pulkstene@ldf.lv

 

  • SAUDZĒ DABU – PADOMĀ, PIRMS DRUKĀ!


Atpakaļ...



     Aktualitātes

     Pasākumi




     Ziņu arhīvs
 




















© Cēsu novada pašvaldība, Bērzaines iela 5, Cēsis, Cēsu novads, LV-4101, tālrunis 64161800, fax 64161801, e-pasts: iac@dome.cesis.lv. izstrādāts: evolution.lv