Pašreiz esat atvēruši iepriekšējo lapas versiju - un tāpēc informācija var būt novecojusi. Ieteicams skatīt jauno lapas versiju: www.cesis.lv.

    
              LV    RUS    ENG    GER    Sestdiena, 2019.gada 25.maijs   Vārda dienu svin: Anšlavs, Junora
  
 Par Cēsu novadu
 Pašvaldība
 Tūrisms
 Sociālā palīdzība
 Kultūra
 Izglītība
 Sports
 Uzņēmējdarbība

















Top.LV

Latvijas Reitingi







2013.gada 9.janvāris  


Gripu negribu!

 

Gripa nav vienkārši saaukstēšanās, tā ir akūta elpceļu vīrusu infekcija, kas ir ļoti lipīga un bīstama veselībai un pat dzīvībai. Latvijas Infektoloģijas centra epidemiologi uzsver, ka katru gadu gripu pārslimo vismaz 10% iedzīvotāju. Viena iespēja, kā izvairīties no saslimšanas ar gripu ir vakcinēties, kas jāizdara savlaicīgi. Bet nu jau vakcinēšanās laiks ir pagājis, jo speciālisti biežākus gripas uzliesmojumus prognozē jau janvāra beigās. 
Gripa izplatās gaisa pilienu vai tieša kontakta ceļā, arī ar dažādiem priekšmetiem, ko lietojis ar gripu slims cilvēks. Vislielākais inficēšanās risks ir atrodoties vienā telpā ar slimu cilvēku, kurš šķauda, klepo, kontaktējot ar slimu cilvēku, pieskaroties dažādiem priekšmetiem, kurus izmantojis slims cilvēks, piemēram, durvju rokturi, kāpņu margas, iepirkumu ratiņu, grozu rokturi, ūdens krāni, rotaļlietas pirmskolas iestādēs, rokturi sabiedriskajā transportā. 
Svarīga ir katra cilvēka individuālā gripas profilakse.

  1. Imunitātes stiprināšanas pasākumi – veselīgs dzīvesveids, veselīgs, vitamīniem bagāts uzturs, svaigu augļu un dārzeņu sulu iekļaušana ikdienas ēdienkartē, pietiekama ūdens uzņemšana, dabīgu imunitātes stiprinātāju lietošana (dzērvenes, ķiploki, citroni, lociņi, medus, ingvers, skābēti kāposti, kivi u.c.), sabalansēts darba un atpūtas laiks, fiziski aktīvs dzīvesveids, aktīva atpūta svaigā gaisā, pilnvērtīgs miegs un pozitīvas emocijas.
  2. Iespēju robežās neapmeklēt vietas, kur uzturas daudz cilvēku – pasākumi telpās, sabiedriskais transports, lielveikali.
  3. Atlikt plānveida ārstēšanos stacionāros gripas izplatības laikā.
  4. Regulāri vēdināt telpas, veikt biežāku telpu mitro uzkopšanu.
  5. Izvēlēties piemērotu apģērbu.
  6. Rūpīgi mazgāt rokas, pārliecinieties, ka arī bērni rūpīgi mazgā rokas.
  7. Ja parādās gripas simptomi – (slimība sākas pēkšņi, paaugstināta temperatūra, galvassāpes, drudzis, „aizlikts” deguns bez iesnām, „kaulu laušanas” sajūta, sauss, sāpīgs klepus) palieciet mājās, neapmeklējiet skolu, darbu, pasākumus, konsultējieties ar savu ģimenes ārstu.

Ieteikšu dažus vienkāršus padomus imunitātes stiprināšanai.

  1. Dzeramajam ūdenim pievienojiet citrona šķēlītes.
  2. Sablenderē divas saujas dzērveņu, pievieno 3-4 ēdamkarotes medus un 3-4 daiviņas ķiploka. Visu samaisa un lieto 2-3 tējkarotes dienā.
  3. 1 tējkaroti melnās vai zaļās tējas, 1/3 tējkarotes kanēļa, 5 krustnagliņas, 1-2 tējkarotes sarīvēta ingvera pārlej ar 500 ml karsta ūdens. Tēju pasniedz karstu ar citronu un/vai medu.

Kādreiz gadās saslimt katram, bet daudz retāk slimo tie, kam ir zināšanas un atbildība par savu veselību. Lai Jums izdodas pasargāt sevi un savus mīļos no gripas.

 

 

Informāciju sagatavoja:

Zane Brente – Brantiņa

Cēsu novada pašvaldības aģentūras

„Sociālais dienests”

 sabiedrības veselības speciāliste

T. 64127742,

e-pasts zane.brantina@dome.cesis.lv

 

 



Atpakaļ...



     Aktualitātes

     Pasākumi




     Ziņu arhīvs
 




















© Cēsu novada pašvaldība, Bērzaines iela 5, Cēsis, Cēsu novads, LV-4101, tālrunis 64161800, fax 64161801, e-pasts: iac@dome.cesis.lv. izstrādāts: evolution.lv