Pašreiz esat atvēruši iepriekšējo lapas versiju - un tāpēc informācija var būt novecojusi. Ieteicams skatīt jauno lapas versiju: www.cesis.lv.

    
              LV    RUS    ENG    GER    Pirmdiena, 2019.gada 23.septembris   Vārda dienu svin: Vanda, Veneranda, Venija
  
 Par Cēsu novadu
 Pašvaldība
 Tūrisms
 Sociālā palīdzība
 Kultūra
 Izglītība
 Sports
 Uzņēmējdarbība

















Top.LV

Latvijas Reitingi







2007.gada 18.jūnijs  


Rallijs „Cēsis 2007” - aizraujoša cīņa un sportiskas drāmas

Svētdienas vakarā Cēsu pilsētas centrā finišēja LMT Latvijas rallija čempionāta ceturtais posms - rallijs „Cēsis 2007”. Aizraujošām cīņām un sportiskām drāmām bagāts, rallijs noteikti ir dēvējams par lielākajiem autosporta svētkiem Vidzemē, kurus klātienē vēroja vairāki desmiti tūkstoši skatītāju.

                                

Par LMT Latvijas rallija ceturtā posma rallija „Cēsis 2007” sacensību uzvarētāju absolūtajā vērtējumā kļuva Ivars Vasaraudzis/Valdis Spredzis, kuri brauc ar vienu no modernākajām pasaules rallija automašīnām - Mitsubishi Lancer WRC. Vasaraudža ekipāža ralliju aizvadīja bez starpgadījumiem, un finišā par 1 minūti un 49 sekundēm apsteidza ātrāko N4 klases ekipāžu Jāni Vorobjovu/Gunti Ervaldu (Mitsubishi Lancer Evo 9), kuri absolūtajā vērtējumā ierindojās otrajā pozīcijā. Vasaraudža ekipāža uzvarēja arī A+ klases ieskaitē, aiz sevis atstājot Mārtiņu Svili/Aivi Aizsalnieku (Mitsubishi Lancer Evo 8) un Jāni Feldmani/Juri Vilmani (Subaru Impreza).

 

Rallija sacensību līmenis Latvijā ir nonācis jaunā kvalitātē, un par to liecina kaut vai tas, ka uzvarētājs rallijā „Cēsis 2007” nebija zināms līdz pat pēdējā ātrumposma metriem, un vismaz sešas ekipāžas pretendēja uz uzvaru prestižajā N4 pilnpiedziņas klasē.

 

Par galveno intrigu otrajā dienā parūpējās pirmās dienas N4 klases līderu ekipāžas – Jānis Vorobjovs/Guntis Ervalds (Mitsubishi Lancer Evo 9) un Aivis Egle/Normunds Aizkalns (Mitsubishi Lancer Evo 9) – pēc 27 km garā ceturtā ātrumposma tikai par 0,27 sekundēm vadībā izvirzījās Egles ekipāža, tomēr jau nākamajā ātrumposmā Vorobjova ekipāža atguva līderpozīciju, par 0,20 sekundēm apsteidzot Aivi Egli/Normundu Aizkalnu pēc kopumā veiktajiem 72 km ātrumposmos. Cīņa atrisinājās, tuvojoties sestā ātrumposma finišam, kad Egles ekipāža kļūdījās, piedzīvoja avāriju un izstājās no rallija. Pēc Egles izstāšanās, uzņemtais temps nodrošināja Vorbjova ekipāžas pārliecinošu uzvaru N4 klasē, aiz sevis atstājot sīvākos sezonas konkurentus – Andi Neikšānu/Pēteri Dzirkali (Mitsubishi Lancer Evo 9) un Māri Neikšānu/Māri Jēkabsonu (Mitsubishi Lancer Evo 9).   

 

Ne mazāk dramatiskus pavērsienus piedzīvoja arī cīņa otrajā čempionāta klasē – N3, kurā startē automašīnas ar vientilta piedziņu. Sezonas neapšaubāmi ātrākā ekipāža Artis Štrauss/Raimonds Tihonovs (Renault Clio) piedzīvoja iespaidīgu avāriju rallija 2.ātrumposmā, tomēr pēc paliela kosmētiskā remonta servisa zonā, sportisti sacensības turpināja un uzvarēja visos svētdienas ātrumposmos savā klasē. Jau sacensību 1.ātrumposms parādīja, ka Arta Štrausa ekipāžas vienīgie konkurenti ir vēlākie sacensību uzvarētāji Dans Leščs/Jānis Vīksna ( Honda Civic Type R). Otro dienu Štrauss sāka 6.vietā klasē, no līdera Lešča atpaliekot vairāk kā pusotru minūti. Uzsākot aizraujošu pakaļdzīšanos, Štrausa ekipāža pakāpās līdz 2.vietai klasē, samazinot Lešča pārsvaru līdz 30 sekundēm. Trešie klasē finišēja Krišjānis Caune/Viļnis Vitkovskis (Honda Civic Type R), kuri pēdējā ātrumposmā spēja apsteigt Arvi Vecvagaru/Ainaru Kalniņu (Renault Clio). Jau otro reizi pēc kārtas tehnisku problēmu dēļ no sacensībām izstājās viena no ātrākajām N3 klases ekipāžām Jānis Kārkliņš/Jānis Krastiņš (Renault Clio), kas čempionāta kopvērtējumā Lešča un Štrausa ekipāžām ļauj attālināties no konkurentiem.

Arī AL 2000 klasē cīņa bija spraiga, un pirmās divas vietas rallija finišā šķīra nieka 0,88 sekundes - par uzvarētājiem šajā klasē kļuva Viesturs Tilgass/Viesturs Zīle (Opel Ascona B), bet otrie palika Egils Īle/Māris Īle (VW Polo ).

 

Jāatzīmē, ka kopumā sacensībās izstājās 11 ekipāžas, kas uz pārējo šosezon notikušo LMT Latvijas rallija čempionāta posmu fona ir vismazākais skaits. Sešas no rallijā „Cēsis 2007” kapitulējušajām ekipāžām izstājās tieši pēdējā ātrumposmā, un tas ļauj secināt, ka cīņa LMT Latvijas rallija čempionātā jebkurā no klasēm sasniegusi tādu baltkvēli, ka sportistiem uz savu iespēju robežas jābrauc pat sacensību noslēguma ātrumposmā.

 

 Nākamais LMT Latvijas rallija čempionāta posms - rallijs „Kurzeme 2007” - 13.-14. jūlijā norisināsies Liepājas un Kuldīgas rajonos.

 

LMT Latvijas rallija čempionāta kopvērtējums pēc četriem posmiem

 

N4 klasē:

1.Jānis Vorobjovs/Guntis Ervalds - 32 punkti

2. Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkalis - 28 punkti

3. Aivis Egle/Normunds Aizkalns - 18 punkti

 

N3 klasē:

1. Dans Leščs/Jānis Vīksna - 32 punkti

2. Artis Štrauss/Raimonds Tihonovs - 30 punkti

3. Arvis Vecvagars/Ainārs Kalniņš - 22 punkti

 

A+ klasē:

1. Ivars Vasaraudzis/Valdis Spredzis - 41 punkts

2. Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks – 21 punkts

3. Artūrs Priednieks/Jānis Kirkovalds - 20 punkti

 

AL 200 klasē:

1. Normunds Verbelis/Igors Bartaščenoks – 22 punkti

2. Egils Īle/Māris Īle – 19 punkti

3. Gintars Ozoliņš/Māris Spēlmanis – 14 punkti

 

Komandu ieskaitē:

1. Skandi Auto rallija komanda – 54 punkti

2. Latvijas Mobilā Telefona rallija komanda – 43 punkti

3. Liepājas rallija komanda 1 – 33 punkti

 

LAF preses dienests

7103202

prese@laf.lv

 

Attēlā: N4 klases uzvarētāji - Jānis Vorobjovs/Guntis Ervalds

Foto: Raimonds Volonts (v4motors)

 



Atpakaļ...



     Aktualitātes

     Pasākumi




     Ziņu arhīvs
 




















© Cēsu novada pašvaldība, Bērzaines iela 5, Cēsis, Cēsu novads, LV-4101, tālrunis 64161800, fax 64161801, e-pasts: iac@dome.cesis.lv. izstrādāts: evolution.lv